Vücut Şekillendirme Uygulamaları
page-title-bg

Vücut Şekillendirme Uygulamarı

JİNEKOMASTİ (ERKEKTE MEME BÜYÜMESİ) AMELİYATI

Jinekomasti, Latincede kadın memesi anlamına gelen ve erkekte meme büyümesi durumunu tanımlayan bir terimdir. Yaşamın belli dönemlerinde fizyolojik, yani normal olarak gözlenebilirken kimi zaman da bir hastalık sonucunda kendini belli edebilir. Bunun yanında daha sık olarak sağlıklı genç erişkinlerde gözlemlediğimiz herhangi bir hastalık belirtisi olmayan ancak erkekte özgüven kaybına, dolayısıyla da psikolojik sorunlara yol açan bir problem olarak karşımıza çıkar.

Jinekomasti problemi ile başvuran hastaların çok büyük bir kısmında eşlik eden bir hastalık yoktur. Ancak; testis, karaciğer ve hipofiz bezinin bazı kanser türleri, karaciğer ve böbrek yetmezliği, hormonal bozukluklar, bazı genetik hastalıklar, alkol kullanımı, bazı ilaçlar ve vücut geliştirmek için kullanılan steroid destekleri jinekomasti problemine yol açabilir.

Meme bölgesinde jinekomasti problemini oluşturan temel olarak 2 farklı doku vardır. Bunlardan biri yağ dokusu, diğeri de gland dediğimiz meme bezi dokusudur. Zayıflamakla yağ doku bir miktar azalacaktır ancak meme bezi dokusu küçülmeyeceğinden bu problem ortadan kalkmayacaktır.

Jinekomasti Ameliyatı İçin Uygun Hasta Grubu

Ergenlik döneminde gözlenen jinekomasti genellikle normal olarak kabul ettiğimiz ve 1 yıl içerisinde kendiliğinden düzelen bir durumdur. Bu sebeple bu ameliyat ergenlik dönemi sonrasında ve 1 yıldan fazla süredir şikayetleri var olan hastalara önerilir. Hastaların detaylı değerlendirilmesinden sonra altta yatan bir hastalık tespit edilirse öncelikle hastalığın tedavisinin tamamlanması, ardından jinekomasti ameliyatının gerçekleştirilmesi önerilir.

Jinekomasti Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Jinekomastinin tedavisi cerrahidir. En sık uygulanan yöntem de liposuctiondır. Liposuction yöntemi ile vakum uygulanan kanüller yardımıyla meme bölgesindeki yağ dokular parçalanır ve emilir. Kimi olgularda meme bezi dokusunun çıkarılmasında liposuction tek başına yeterli değildir. Böyle durumlarda meme başının alt kısmından yapılan küçük bir kesi ile bu dokular temizlenebilir. Hastada deri fazlalığı oluşturacak kadar ileri düzeyde bir problem varsa deri dokusunun da çıkarıldığı başka yöntemler uygulanabilir.

Jinekomasti ameliyatı ortalama 1-1,5 saat sürer. Ameliyat sonrası hastalara 1 gece hastane yatışı önerilir.

İyileşme süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Hastalara ameliyat sonrası yaklaşık 4 hafta korse kullanılması önerilir. İlk 2 hafta 24 saat, sonraki 2 hafta da sadece geceleri olmak üzere korse kullanılması yeterli olmaktadır.

Özellikle liposuction ameliyatı esnasında meme dokusuna verilen sıvıların içerisindeki lokal anestetik maddeler ameliyat sonrası ağrı oluşumunu azaltmaktadır. Hastalara taburculuk sonrası reçete edilen ağrı kesici tabletler ağrı kontrolü için yeterli olmaktadır.

Ameliyattan sonra 2 ay yüzme ve göğüs kaslarını çalıştıracak ağır spor ve aktivitelerden kaçınılmalıdır.

Jinekomasti ameliyatları, ergenlik ve bunu takip eden dönemde erkekte özgüven kaybına yol açan meme büyümesi probleminin kısa sürede kalıcı olarak tedavi edilerek, hastaların yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Jinekomasti (Erkekte Meme Büyümesi) ameliyatları hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.

KARIN GERME (ABDOMİNOPLASTİ) AMELİYATI

Normal vücut ağırlığına ve oranına sahip bireylerde bile gevşek ve sarkık bir karın gelişebilir. Yaşlanma, genetik yatkınlık, gebelik, daha önce geçirilmiş ameliyatlar, hızlı kilo değişimleri bu durumun en sık sebepleridir. Abdominoplasti olarak da bilinen karın germe ameliyatında, fazla yağ ve deri dokusu alınır, zayıflamış veya ayrılmış kaslar onarılarak daha pürüzsüz ve sıkı bir karın profili oluşturur.

Karın Germe (Abdominoplasti) Ameliyatı İçin Uygun Hasta Grubu

Karın çevresinde, göbek üst ve alt bölgesinde fazla yağlanma ve katlanma şikayeti olan hastalara uygulanabilir. Yağlanma düzeyine göre tam ve kısmi abdominoplasti planlanabilir. Hastalara gerekli durumlarda liposuction uygulanır.

Karın Germe (Abdominoplasti) Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Karın germe ameliyatı genel anestezi altında yapılır. Tam karın germe, kasık çizgisi (çamaşır ile gizlenebilen) ile göbek deliği arasındaki alanda yatay olarak yönlendirilmiş bir kesi gerektirir. Kesi şekli ve uzunluğu fazla deri miktarına göre belirlenecektir. Karın derisi kaldırıldıktan sonra alttaki zayıflamış karın kasları dikilerek onarılır. Üst karın derisi bir pencere gölgeliği gibi aşağı çekilir. Göbek deliği için yeni bir yer oluşturulur. Göbek deliği yüzeye çıkarılarak yerine dikilir. Cilt kesileri kapatılarak ameliyat sonlandırılır. Gerekli durumlarda liposuction uygulanır. Mini-abdominoplastide yapılan bu işlemler daha sınırlıdır ve göbek deliğinin yeri değiştirilmez.

Karın germe operasyonu ile vücut tipiniz ve kilonuzla daha orantılı, daha düz, daha sıkı bir karın konturu oluşacaktır.

Ameliyat 2-3 saat sürer ve hastalar 1 ya da 2 gün hastanede yatırılarak takip edilir.

İyileşme süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Karın germe ameliyatından sonra iyileşirken şişliği en aza indirmek ve karnı desteklemek için elastik bir korse veya kompresyon giysisi kullanılır. Toplanabilecek fazla kanı veya sıvıyı boşaltmak için cildin altına geçici olarak drenler yerleştirilir.

Karın germe ameliyatının nihai sonuçları şişlik ve iyileşme tamamlanmasından sonra belirgin hale gelmeye başlar. İki hafta kapalı pansumalar ile yara takip edilir, cilt altına yerleştirilen drenler ortalama 5 gün sonra çekilir. Hastalar günlük hayatlarına 1 hafta sonra, ofis tarzı işlerine 10 gün sonra dönebilirler. Ameliyat sonrası izler çamaşır ya da bikini altında gizlenir ve izler zaman içinde daha az belirgin hale gelir. Hastalara 2 ay ağır egzersizlerden kaçınılması önerilir. İyileşme döneminden sonra hastalara düzenli egzersiz ve diyet önerilir.

Karın germe ameliyatı hastaların yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Karın germe ameliyatı hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.

LIPOSUCTION

Vücudun belli bölgeleri (Karın, bel, kalça, uyluk dış ve iç tarafı, diz gibi) dirençli yağ birikim bölgeleridir. Bu bölgelerdeki fazla yağlanma diyet ve egzersizle bir ölçüde giderilir.  Ancak uygun diyet ve egzersizle dahi kaybolmayan inatçı yağ birikimleri olabilir.

Liposuction, fazla yağ birikintilerini gidererek ve vücut hatlarını ve orantısını iyileştirerek vücudun belirli bölgelerini inceltir ve yeniden şekillendirir. Bu ameliyatla hacmi artmış, diyet ve egzersize dirençli yağ dokusu vücuttan uzaklaştırılırken, mevcut yağ hücrelerinin sayısı da azaltılmış olur.  Liposuction uygulamaları ile meme, göğüs, karın, bel, kalça, uyluk, diz iç yanı, bacak arkası, çene altı, boyun, kol üst iç yanı gibi vücudun birçok alanındaki yağ birikimlerinin vakumla alınması mümkün hale gelmiştir. Ayrıca liposuction diğer vücut düzeltme ameliyatlarında (karın germe, meme küçültme vb) tamamlayıcı işlem olarak da kullanılabilir.

Liposuction Ameliyatları İçin Uygun Hasta Grubu

Vücudunun herhangi bir yerinde bulunan ve diyet veya egzersize yanıt vermeyen aşırı yağlanmalardan rahatsız hastalara uygulanabilir. Ancak hastaların vücut kitle indeksleri, ek hastalıkları, düzenli ilaç kullanımları operasyon öncesinde detaylı muayene ile tespit edilmeli ve hastanın ameliyat için uygunluğu değerlendirilmelidir.

Liposuction Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Genel anestezi altında gerçekleştirilir. Liposuction küçük, göze çarpmayan kesilerden gerçekleştirilir. Önce kanamayı ve travmayı azaltmak için seyreltilmiş lokal anestezi uygulanır. Ardından, kontrollü bir ileri geri hareketle fazla yağı gevşetmek için insizyonlardan ince, içi boş bir tüp veya kanül sokulur. Yağ doku daha kanüle bağlı cerrahi bir vakum veya şırınga kullanılarak vücuttan emilir.

Liposuction sonrası yaşanan şişlik ve sıvı tutulumu azaldıkça vücut konturundaki iyileşme belirgin hale gelmeye başlayacaktır.

İyileşme süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Liposuction uygulamasından sonra tedavi bölgesine uygun kompresyon giysisi veya elastik bandaj kullanılır. Bunlar şişliği kontrol etmeye ve cildi yeni vücut hatlarına göre sıkılaştırmaya yardımcı olur. Hastalara korselerin 1,5-2 ay kullanılması önerilir. Ameliyat yara izleri de 2-6 ay içinde daha az belirgin hale gelir.

Liposuction, hastaların yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Liposuction ameliyatları hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.