Meme Estetiği Uygulamaları
page-title-bg

Meme Estetiği Uygulamaları

MEME BÜYÜTME AMELİYATI

Meme dokusu yapısal nedenlerle ya da hamilelik, kilo kaybı gibi nedenlere bağlı olarak hacmini kaybeder ve şekil bozuklukları ortaya çıkabilir. Meme büyütme ameliyatları meme hacminin ve projeksiyonunun artırılması amacıyla yapılan ameliyatlardır. Meme büyütme ameliyatları ile normal olmayan meme şekli düzeltilebilir ve meme simetrisi geri kazanılabilir.

Meme Büyütme Ameliyatı İçin Uygun Hasta Grubu

Meme büyütme ameliyatları 18 yaşından büyük her kadın hastaya uygulanabilir. Meme büyütme ameliyatlarının gebelik döneminde anestezi riskleri sebebiyle yapılması önerilmez. Emzirme dönemi bittikten 6 ay sonra meme büyütme ameliyatı güvenilir bir şekilde uygulanabilir.

Meme Büyütme Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Meme büyütme ameliyatı yuvarlak veya damla şeklinde silikon meme implantları kullanılarak genel anestezi altında gerçekleştirilir. Ameliyat öncesinde detaylı değerlendirme ile birlikte hastanın beklentileri doğrultusunda uygun implant ve cerrahi yöntem belirlenir. Hastaya en uygun implant seçilerek kas altına ya da kas zarı altına yerleştirilir. İmplant yerleştirilmesi için genellikle meme altı kıvrımı tercih edilir. Bu sayede ameliyat sırasında oluşturulan 4-5cmlik kesiler meme altı kıvrımında gizlenmiş olacaktır.

Meme büyütme ameliyatlarında uygulanacak cerrahi yöntem, oluşturulan kesiler, implant tercihi istenen büyütme derecesine ve hastanın vücut tipine göre değişebilir.

Meme büyütme ameliyatı ortalama 1, 5- 2 saat sürer. Ameliyat sonrası hastalara 1 gece hastane yatışı önerilir.

İyileşme Süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Ameliyattan sonra akut ağrı tipik olarak birkaç gün sonra azalır. Bu dönemde hastalara reçete edilen ağrı kesici ilaçlar, ağrı konrolünü sağlamakta yeterli olacaktır. Ameliyattan sonra yaklaşık 1,5 ay destek sütyeni kullanmak şişliği en aza indirecek ve meme iyileşirken destek sağlayacaktır.

Ameliyattan hemen sonra normalden daha büyük ve dik görünen meme dokusu yaklaşık 3 hafta sonra yumuşamaya ve doğal halini almaya başlar. Memenin nihai şeklini alması ortalama 6 ay sürer.

Hastalar ameliyattan 3 gün sonra işlerine ve normal hayatlarına dönebilirler. İyileşme sürecinde hastaların 2 ay ağır sporlardan kaçınmaları tavsiye edilir.

Meme büyütme ameliyatları, kısa sürede meme hacmi ve şeklinde kalıcı sonuçlar elde edilerek, hastaların yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Meme büyütme ameliyatları hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com Adresinden bize ulaşabilirsiniz.

MEME DİKLEŞTİRME AMELİYATI

Meme dokusu Genetik, gebelik, emzirme, kilo alma/verme, yaşlanma ve yerçekimi etkisi gibi nedenlerle zamanla şeklini ve sıkılığını kaybedebilir. Memeyi saran cilt elastikiyeti kaybedebilir. Meme dokusunu yerinde tutan bağlar zamanla gevşeyebilir. Sarkık görünümün sebebi meme dokusu, deri ya da her ikisi birden olabilir. Meme dikleştirme ameliyatı ile sarkmış memelerin tekrar dik bir konuma getirilmesi sağlanır.

Meme Dikleştirme Ameliyatı İçin Uygun Hasta Grubu

Meme dikleştirme ameliyatları, çeşitli sebeplere bağlı olarak memede sarkma şikayeti olan 18 yaşından büyük her kadın hastaya uygulanabilir. Tübüler meme deformitesi olan hastalarda erken yaşlarda ameliyat yapılabilir.

Meme Dikleştirme Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Meme dikleştirme ameliyatları genel anestezi altında gerçekleştirilir. Hasta için uygun teknik ameliyat öncesindeki muayene esnasında belirlenir. Hasta için uygun teknik meme boyutu ve şekli, meme başı çevresinin (areola) boyutu ve konumu, meme sarkmasının derecesi, cilt kalitesi ve elastikiyetinin yanı sıra ekstra cilt miktarı ve hastanın beklentileri doğrultusunda belirlenir.

Alttaki meme dokusu kaldırılır ve meme konturunu ve sıkılığını iyileştirmek için yeniden şekillendirilir. Meme başı ve areola, doğal, daha genç bir yüksekliğe yeniden konumlandırılır. Gerekirse, genişlemiş areolalar, çevredeki cilt eksize edilerek küçültülür. Elastikiyet kaybını telafi etmek için fazla meme derisi çıkarılır. Meme şekillendirilip fazla deri alındıktan sonra kesiler kapatılırken kalan deri sıkılaştırılır. Meme dikleştirmeden kaynaklanan bazı kesi çizgileri doğal meme konturlarında gizlenir; ancak diğerleri meme yüzeyinde görülebilir. Kesi çizgileri kalıcıdır, ancak çoğu durumda zamanla solacak ve önemli ölçüde iyileşecektir. Bazı durumlarda meme dikleştirme ameliyatlarında meme protezleri de kullanılabilir.

İyileşme süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Erken dönemde hafif düzeyde ağrı, şişlik, meme başında hissizlik olabilir. Bunlar kısa sürede kaybolacaktır. Ameliyattan sonra yaklaşık 1,5 ay destek sütyeni kullanması önerilir.

Meme dikleştirme ameliyatları, hastaların özgüvenini ve yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Meme dikleştirme ameliyatları hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com Adresinden bize ulaşabilirsiniz.

MEME KÜÇÜLTME AMELİYATI

Meme küçültme ameliyatı vücutla orantılı bir meme büyüklüğü elde etmek ve aşırı büyük memelere bağlı rahatsızlıkları hafifletmek için fazla meme ve cilt dokusunu çıkarmak için yapılan bir operasyondur. Ergenlik sonrası dönemde memede aşırı büyüme, genetik faktörler, hamilelik, aşırı kilo alma meme büyümesine yol açabilecek etmenlerden bazılarıdır.

Büyük memesi olan hastaların birçoğu boyun ve sırt ağrısından ve kollarda uyuşmadan şikayet eder. Ayrıca özellikle yaz aylarında meme katlantısında oluşan pişikler cilt enfeksiyonuna da sebep olabilir. Hastalar kendilerine uygun kıyafet bulmakta zorlanırken, sosyal hayatlarında da zorluk çekerler.

Meme Küçültme Ameliyatı İçin Uygun Hasta Grubu

Meme küçültme ameliyatı bu şikayetlere sahip 18 yaşından büyük her kadın hastaya uygulanabilir. Meme gelişimini tamamlanması için 18 yaşından küçük hastalarda ameliyat için beklenmesi önerilir. Emzirme dönemi bittikten 6 ay sonra meme küçültme ameliyatı güvenilir bir şekilde uygulanabilir.

Meme Küçültme Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Hastanın yaşına göre meme ultrasonu veya mamografi tetkikleri değerlendirilir. Yapılan detaylı muayenede hastanın vücut yapısına, meme ölçülerine ve beklentilerine göre ameliyat planı belirlenir.  Meme küçültme ameliyatı için uygulanacak yöntem yapılan ilk muayenede belirlenir. Operasyonda sonucunda meme başının etrafında, cilt ile renk değişimi yaptığı sınıra gizli bir iz ve meme başı ile meme katlantı çizgisi arasında bir dikey iz kalmaktadır. Ters T izli yöntemde, bu izlere ek olarak da, meme katlantısı üzerinde gizli kalacak şekilde bir iz oluşmaktadır. Bu iz hasta ayakta durduğunda meme katlantısında kaldığı için gizlenecektir.

Ameliyat 2.5- 3 saat sürer ve hastalar 1 gün hastanede yatarak takip edilir.

İyileşme süreci/Ameliyat Sonrası Süreç

Ameliyattan sonra ağrı birkaç gün sonra azalır. Bu dönemde hastalara reçete edilen ağrı kesici ilaçlar, ağrı kontrolünü sağlamakta yeterli olacaktır. Ameliyat sonrası ilk 4-5 gün operasyon bölgesinin su ile temasından kaçınılmalıdır.  1. haftanın sonunda hasta işine ya da eğitimine dönebilir. Ameliyattan sonra 2 ay yüzme ve göğüs kaslarını çalıştıracak ağır spor ve aktivitelerden kaçınılmalıdır. Memenin nihai şeklini alması ortalama 6 ay sürer ancak 1. ayın sonunda operasyon bölgesi büyük oranda iyileşecektir.

Büyük memeler kadınlarda gerek psikososyal gerekse fiziksel birçok problem oluşturmaktadır. Meme küçültme ameliyatları, kısa sürede estetik ve fiziksel olarak kalıcı sonuçlar elde edilerek hastaların yaşam kalitesini artıran ameliyatlardır. İyi bir cerrah ile mükemmel sonuçlar elde etmek kaçınılmazdır.

Meme küçültme ameliyatları hakkında detaylı bilgi için: Randevu için / 05421886988 numaralı telefon ya da www.drahmetaydin.com Adresinden bize ulaşabilirsiniz.